The show gets on the road - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Casper - WaarBenJij.nu The show gets on the road - Reisverslag uit Rovaniemi, Finland van Casper - WaarBenJij.nu

The show gets on the road

Blijf op de hoogte en volg Casper

29 Juli 2014 | Finland, Rovaniemi

De kop is eraf, en Helsinki ook. Op de 25e (mijn verjaardag!) vertrokken we naar Helsinki om onze vakantie in Scandinavië af te trappen. Geen vertraging op Schiphol en in Helsinki een goede shuttlebus verbinding naar het centrum.

We hadden geen hotel maar een appartement gehuurd. Dit lag goed in het centrum van Helsinki en de belangrijkste punten waren goed aan te lopen. De andere gasten besloten op de 1e dag nog wat te gaan drinken, dat was rond 01:30. Ik was kapot en besloot niet mee te gaan. In Helsinki zijn de dagen ook langer en toen ze terug kwamen (rond 4 uur) was het al licht. Goed, lange dagen en korte nachten.

De 1e dag rustig aan gedaan en een klein gedeelte van Helsinki gezien, voornamelijk het haven gedeelte. De hele dag op mijn slippers gelopen, onhandig want op heb nog steeds last van mijn enkels wanneer ik dit typ, en dat is op 28 juli.
Die avond nog geprobeerd ergens heen te gaan, maar blijkbaar had heel Helsinki dat idee. Overal in de rij staan. Uiteindelijk een plekje gevonden waar geen rij stond, maar daar was het zo druk en de muziek stond zo hard dat ik snel moest afhaken.

Over Helsinki zelf ben ik wat positiever. Een heel erg groene en open stad. De Finnen zijn vriendelijk en open (ja echt!), en ze spreken allemaal Engels. Raikkonen is de slechts Engels sprekende Fin volgens mij.
Alcohol is ontzettend duur hier. Biertje 8/9 euro is vrij normaal. Voor mij een prima stad, echter voor de andere reisgenoten.....

De volgende dag het fort bezocht dat op een eilandje voor Helsinki ligt. Simualimen als ik het mij goed herinner. Daar wat rondgelopen en in zee afgekoeld. En jahoor! Verbrand op mijn schouders. Armen zijn superbruin zonder te smeren, schouders blijkbaar niet.

Vervolgens naar de luchthaven van Helsinki om naar Rovaniemi te vliegen. Ik kan 1 conclusie trekken over de luchthaven. Trots op de awards die ze hebben ontvangen maar een fatsoenlijke tent waar je kunt eten kan je vergeten.

Rond 23:00 in Rovaniemi en houdt dus in dat je vanuit je hotel een taxi moet nemen om bij de Mac een burger te halen. 30 euro voor 2km, duurste burger ooit.
Vandaag (28 juli) was een regenachtige dag. De auto opgehaald, een Ford Focus, maar de bagage inladen gaat passen en meten worden. Alle kampeeruitrusting zit in een houten kist waardoor er erg weinig ruimte overbleef voor de koffers.

Rovaniemi ligt bij de Poolcirkel en het is ongeveer 20 uur per dag licht. Op de Noordkaap verwachten we wat schemer te zien, maar geen donker. Ben erg benieuwd hoe dat eruit ziet.

Vanwege het slechte weer hebben we een dag bijgeboekt in het hotel. Morgen op weg naar Oulanka/Oulanko National Park en de dag erna naar Inari. Met een beetje geluk zien we morgen wat dieren zoals elanden en een hopelijk een beer of een wolf.

  • 29 Juli 2014 - 00:29

    Jacques Smit:

    Nou ik ben er al achter, geen land voor mij want onbetaalbaar eten en drinken ga ik nooit waarderen. Hoop dat je zo n eland onder je wielen krijgt heb je ff vlees genoeg. Mocht dat niet lukken moet je sponsors gaan zoeken. Groeten uit viva espana

  • 29 Juli 2014 - 23:48

    Henri Smit:

    Klinkt alsof tot nu toe alles goed gaat! Gelukkig maar. Ja Scandinavië is peperduur, maar dat wisten we vantevoren. Maak er een fantastische ervaring van, en.... Waar blijven de foto's? Een beetje natuurfoto's natuurlijk , en van de bevolking , bijvoorbeeld van die mooie blonde meiden die daar schijnen rond te lopen. We wachten af! Groeten allemaal!!! Have fun!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Rovaniemi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 November 2019

Welcome to the jungle

03 November 2019

The game is on

30 Oktober 2019

De duinen in

27 Oktober 2019

Welkom op de maan

25 Oktober 2019

Hit the ground running
Casper

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 18361

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: