Kilometervreter - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Casper - WaarBenJij.nu Kilometervreter - Reisverslag uit Lofoten, Noorwegen van Casper - WaarBenJij.nu

Kilometervreter

Blijf op de hoogte en volg Casper

07 Augustus 2014 | Noorwegen, Lofoten

Ondertussen zitten de laatste dagen er al aan te komen van de vakantie en zit ik op de Lofoten in Noorwegen. En jawel! Het is donker! Had niet verwacht de maan tegen te komen deze vakantie.
Over Noorwegen kan ik kort zijn: mooi land, heel erg mooi zelfs. Echter peperduur en norse mensen, zelfs naar mijn maatstaven. De Finnen zijn in dat opzicht toch veel opener en vriendelijker. Dat is iets wat ik niet verwacht had, en blijkbaar maakte de Lonely Planet geen grap toen het vermeldde dat de Finnen open en vriendelijk waren.

Vanuit de camping in Finland zijn we opnieuw Noorwegen in gereden om naar Trømso te gaan. Een lange en vermoeiende rit. Nils wilde persé een hotel maar de goedkoopste kamers waren 65 euro, er is een schaak olympiade in Trømso waardoor vrijwel alles volgeboekt zit. Op naar de camping dus en tenten opzetten. Een dure klote camping waarvoor we veel betaald hebben om vervolgens de tent op de boomstronken en stenen op te moeten zetten. Alle faciliteiten gingen dicht om 10 uur dus we de auto in om het nachtleven van Trømso te bekijken.

Not... Maandagavond is daar blijkbaar rustig (best logisch), en dus hadden we een hele bar voor onszelf. De gasten proberen me hartenjagen te leren en vertellen me dat ik het spelletje snap. De realiteit is dat ik er weinig van snap en maar wat aankloot. Blijkbaar zo onvoorspelbaar dat ik nog potjes win ook. Houden zo denk ik maar.
Daarna de volgende tent opgezocht om daar tot 2 uur te zitten, echt te laat omdat we de volgende dag richten de Lofoten wilden. Dat werd dus een rit van 2 dagen, met 1 nacht wildkamperen.

Ik vind het geen succes dat wildkamperen. Ik ben gewend om bepaalde faciliteiten om me heen te hebben, zoals een douche en een wc. Iemand die mij kent kan al inschatten hoe ik reageer op een situatie waarin in geen wc kan bereiken. Ik vind mezelf toch echt te geciviliseerd om in de bosjes te gaan zitten.

Van wat ik heb gezien van de Lofoten vind ik ze wat opgehypt. Ik heb mooiere stukken natuur gezien in Noorwegen. Het stinkt rondom deze camping verschrikkelijk naar vis, en tijdens het eten kwamer er ook geregeld vissers langs. Twee Russen maakten het wel erg bont: die zetten een krat met visresten neer in de keuken, stinken die handel zeg! Vervolgens lopen ze weg om niet meer terug te komen. De afwas hebben we toch maar even op een andere plek gedaan.

Morgen gaan we terug in de richting van Rovaniemi. We stoppen eerst echter in Zweden, en hopelijk kunnen we Lulea halen.

  • 08 Augustus 2014 - 19:11

    Wilma:

    Nou, lekker zeg. Norse Noren, vieze Russen en een stinkcamping. Verder wel leuke vakantie?
    Neem dan verderop toch maar even een hotel, al was het maar voor een goed nachtje slapen. Wij zijn inmiddels weer terug thuis. Pim blij.
    Regent nu. 2 prachtige banen gelopen in Duitsland.
    Wat een afstanden zeg! Ben kapot. Afgesproken de volgende keer voor de 2 e dag een cart te huren, want ik kon het niet meer opbrengen: omhoog, omlaag, veel afstand tussen de holes, etc. Slechte score, of eigenlijk helemaal geen score.
    Henri wel, die gaat wel goed. Redelijk constant in zin handicap.

    Groetjes vanuit regenachtig NL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Lofoten

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 November 2019

Welcome to the jungle

03 November 2019

The game is on

30 Oktober 2019

De duinen in

27 Oktober 2019

Welkom op de maan

25 Oktober 2019

Hit the ground running
Casper

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 18358

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: