Into the West - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Casper - WaarBenJij.nu Into the West - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Casper - WaarBenJij.nu

Into the West

Blijf op de hoogte en volg Casper

07 September 2015 | Verenigde Staten, Moab

Las Vegas, Sin City of zoals ik het noem 'the city of blinding lights', lekker gejat van U2, maar hé: beter goed gejat dan slecht verzonnen!

Het is moeilijk te omschrijven hoe Las Vegas is, het is een unieke sfeer, net zoals New York die heeft. De beste omschrijving die ik tot nu toe heb bedacht is één groot feest. Een van de groepsgenoten zei dat hij Vegas het Ibiza van de V.S. vond. De eerste nacht over the Strip gelopen. Voordat er gedachten komen, nee dat is niet een casino waar vrouwen aan palen hangen! The Strip is de straat waar alle grote en bekende casino's staan. En dat is niet met een saai Holland Casino ontwerp, de meest fantastische ontwerpen.

Het vrijheidsbeeld, de Eiffeltoren, een kasteel, de Brooklyn bridge, little Italy, het is er allemaal. Op een moment liep ik langs een grote vijver en je verwacht dat er orka's inzitten, bijna een tegenvaller toen ik zag dat er alleen wat muntjes in lagen....
Op straat valt de drukte mee, de meeste mensen zijn dan ook in de casino's. Het zijn dan ook niet alleen gokpaleizen, maar alles is er. Je kunt er eten, er zijn shows, massages, etcetera. Alles is erop gericht om te entertainen, en elk casino heeft zijn eigen programma.
As we speak worden er casino's bij gebouwd. Alsof ze er nog niet genoeg hadden.

Ik ontkom er niet aan, ik ging vergelijken met Reno. Reno was alweer 2 jaar geleden en is een mini Vegas. Ik vond Reno gezelliger, bijna alle casino's zijn onderling verbonden en het was wat relaxter. In Vegas is het showbizz first en alle narigheid die erbij hoort.
In Vegas heb je de Fremont street. Dat is het oude gedeelte en vond ik meer op Reno lijken. Alleen is dat wat minder casino en wat meer uitgaan. Erg gaaf opgezet met het dak dat beelden afspeelt.

Na Vegas weer verder de woestijn in richting Zion. Erg gaaf om te zien. De rotsen hebben een erg heldere kleur en worden eens in de zoveel tijd door een flash flood bijgewerkt. Flash floods gebeuren als er verderop een regenbui valt en de canyon dit niet aankan. Dan hoopt het water zich als een mini tsunami op, met alle gevolgen van dien. Echter slechts 1 nacht hier. Ik baal er eigenlijk van dat ik die tent heb opgezet. Had beter onder een zeil kunnen liggen. Voor de temperatuur maakt het niks uit en het blijft droog. Morgen half 8 ontbijt, dus tent voor die tijd inpakken. Leuk hé kamperen. ;)

Dit stuk type in weer later bij. De internet verbindingen hier zijn ronduit slecht te noemen. Als er al verbinding is komt er hooguit een whatsappje doorheen, en met veel geluk een Facebook berichtje. Het updaten van deze blog vraagt echter al teveel van het internet.

Anyhow, we pikken het maar op bij de ochtend van vertrek bij Zion. Een beetje jammer was dat de gids onaangekondigd er vandoor ging om naar de zonsopgang te kijken. Iedereen was al wakker, dus dat hadden we ook wel willen zien!
De rit van Zion naar Bryce Canyon was er eentje om je vingers bij af te likken. Prachtige foto's gemaakt, en als ik dat had geweten had ik de dag ervoor niet zo geploeterd op een slechte huurfiets. Zion is gewoon mooi, maar het werd nog beter.

Bryce Canyon was de volgende stop en is denk ik het hoogtepunt van de reis qua natuurschoon. Ik zou zeggen Google het maar, ik ga niet eens proberen om het te omschrijven, woorden schieten hierin gewoon te kort.
Op de camping had ik het 1e fuck it momentje. Ik had geen zin om die tent weer op te zetten en af te breken binnen 12 uur tijd. Kost me in mijn eentje gewoon teveel tijd. Ik heb een zeil gepakt, een matje erop gelegd en heb buiten geslapen. Wel nog later op de avond een zeil erboven gehangen voor het geval er regen was. Het was wat frisjes, maar heb er geen spijt van. Kans is groot dat ik dat vaker ga doen bij 1 nacht slaapplekken.
Het 2e fuck it momentje was dat ik me aanmeldde voor de helikopter vlucht boven en door de Grand Canyon. Het is duur, maar elke site en review die ik erover lees vindt het het waard. De gids is er erg lyrisch over, dus ben benieuwd.

Deze ochtend vroeg opstaan om de zonsopgang in Bryce Canyon te zien. Verschrikkelijk mooi, en jullie krijgen de foto's nog wel te zien.
Ik kan verklappen dat de zon in Zuid-Afrika mooier is, maar deze was ook waanzinnig.

Terwijl ik dit type rijden we richting Moab. Moet ik nog zeggen dat het hier erg mooi is? Het resultaat: eindeloze landschapsfoto's!

De enige klacht van de dag is de Amerikaanse schläger muziek, country&western style. Dat komt me nu ondertussen redelijk de strot uit, kan er echter niet aan ontkomen, mijn oordoppen zijn stuk en de vervanging ligt in de trailer.
Als het zo doorgaat ga ik nog dromen over een hoed, laarzen en een huisje op de prairie. En bij nog een nummer over cornwheat and honey sluit ik dan maar af. ;)

• 07 September 2015 - 09:02

Wilma:

:-)). Leuk verslag weer !
    Ga jij lekker vakantie houden, dan gaan wij wel werken.
    Geniet ervan!