Norway, there and back again - Reisverslag uit Inari, Finland van Casper - WaarBenJij.nu Norway, there and back again - Reisverslag uit Inari, Finland van Casper - WaarBenJij.nu

Norway, there and back again

Blijf op de hoogte en volg Casper

04 Augustus 2014 | Finland, Inari

Mijn vorige bericht gaf aan dat we richting de Noordkaap zouden gaan, en toch komt dit bericht van dezelfde plek als mijn vorige bericht. Ik zit opnieuw in Finland aan deze rivier, echter ditmaal met een kampvuur achter me.
We zijn gisteren richting de Noordkaap vertrokken om er snel achter te komen dat we per persoon 35 euro tol zouden moeten betalen. Dat was te gortig en we besloten af te buigen naar het oosten, naar het dorpje Kjøllefjord. De rit voerde ons door prachtige fjorden en de uitzichten waren werkelijk fantastisch. Heel erg ruige kust dat best wel bergachtig is.

Uiteindelijk kwam er toch een einde aan die rit en kom je uit in Kjøllefjord. Een dorp waar de tijd echt heeft stilgestaan en de enige 2 beroepen die er zijn kunnen volgens mij alleen maar visser of de vis bereiden in de pub zijn. Een camping kunnen vinden, douchen kostte extra en om bij de wc te komen moest je half inbreken in een van de huisjes. Bijna wildkamperen dua, maar de tenten stonden op mos en dat was een lekker verend matras.
Echter... alle supermarkten waren gesloten dus we besloten rond half 6 wat te gaan eten in de pub. We zijn daar rond half 1 weggegaan. Alle drank werd per 0,5 liter geserveerd, dus je kunt wel raden hoe ik in die auto zat met 3 colaatjes en hoe de andere gasten met wat meer bier in de auto zaten.
Na een korte nacht kamperen was het opstaan en besluiten hoe we richting Trømso zouden gaan. In 1 keer zou niet lukken, een rit van 12 uur bijna alleen maar door de fjorden. We moesten ergens eten kopen en in Noorwegen was alles gesloten, dus we moesten via Finland of Zweden. Uiteindelijk besloten we terug te keren naar de camping waar we zaten om daarvanuit naar Trømso te gaan. Een rit van 'maar' 8 uur, echter via veel makkelijkere wegen.

Ik heb de hele rit vandaag gereden, ongeveer 6 uur. Dat rijden in de fjorden is heel erg zwaar. Het is echter wel heel erg leuk rijden. Je bent constant aan het sturen, gasgeven, remmen en schakelen. Zelden rijd je meer dan 100 meter vlak en rechtdoor. Maximale snelheid was 80 maar dat was een snelheid die ik zelden haaldde.

De laatste dagen is het weer beter al kan het wel snel omslaan. In Kjøllefjord waaiden de tenten zowat weg toen we die aan het opzetten waren. Na het eten was er geen zuchtje wind meer.
Ik ben erg benieuwd hoe de route richting Trømso is en wat ik daar kan verwachten. De afgelopen dagen waren veel kilometers in weinig tijd dus even ergens 2 nachten blijven zou welkom zijn. Dan kan er ook een was gedraaid worden, ook nodig.

P.S. ik heb de muggenbulten geteld: 47

  • 04 Augustus 2014 - 11:15

    Elly:

    Leuk verhaal. Ik vraag me alleen af of die 35 euro tol achteraf toch iets goedkoper had geweest dan een hele avond in de kroeg + die extra benzine!!!! Alcohol is toch erg prijzig daar. Nou ja....voor je vrienden dan. Veel plezier nog. Gr Elly

  • 05 Augustus 2014 - 23:19

    Wilma Smit:

    Hey Cas,

    Hoop dat jullie je daar prima vermaken. Heb gebeld, maar geen verbinding.
    Wij zijn kort even naar Noord Duitsland, midweekje golf.
    Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Weet niet of we daar goed bereik hebben, vandaar dit bericht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Finland, Inari

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 November 2019

Welcome to the jungle

03 November 2019

The game is on

30 Oktober 2019

De duinen in

27 Oktober 2019

Welkom op de maan

25 Oktober 2019

Hit the ground running
Casper

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 18392

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: