Welkom op de maan - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Casper - WaarBenJij.nu Welkom op de maan - Reisverslag uit Sesriem, Namibië van Casper - WaarBenJij.nu

Welkom op de maan

Blijf op de hoogte en volg Casper

27 Oktober 2019 | Namibië, Sesriem

Terwijl ik dit schrijf zitten we in onze truck en zijn we onderweg naar Sesriem en de Deadvlei. Op dit moment zitten we dus in Namibië.

De eerste grensovergang is alweer achter de rug, en we werden echt voor alles gewaarschuwd. Niet over het hekje springen bijv, maar altijd op het pad blijven lopen etc. 'If they say jump, we jump. We don't ask how high.' Die mentaliteit moet je hier een beetje aanhouden.

Je merkt nu duidelijk dat we in de woestijn zitten nu. Het landschap is dor, gevuld met rotsen en hier en daar een boom. Af en toe is het net een maanlandschap.Er is weinig verkeer en de ruimte is duidelijk merkbaar. Oftewel, een geweldige plaats om je gedachten weer eens op een rijtje te zetten.

Na aankomst op de kampeerplek tenten opgezet, en daarna de waarschuwing dat we nergens heen mogen zonder zaklamp in de avond, en we alles dicht moeten doen vanwege de schorpioenen.

In de middag even gerelaxt bij het zwembad en gebruik gemaakt van de wifi zodat ik wat contact kon leggen met de buitenwereld.
De namiddag was een wandeling langs de Fish River Canyon. De 3e grootste canyon ter wereld. Mooie gezichten die op de foto's waarschijnlijk niet goed over zullen komen. Al is deze canyon beter te doen dan de Grand Canyon, die was zo groot dat je de schaal ervan niet meekrijgt. Bij deze krijg je dat wel.

Na de wandeling tijd voor het eten, en toen werd duidelijk dat we in de bush zijn. Een zeer brutale jakhals die dacht dat er wat eten te halen viel en binnen 3 meter liep. In de avond dus zaklamp mee als je naar de wc/douche moest.

De ochtend werd weer eens gekenmerkt door een vroege start en gelukkig geen aanvaringen met een schorpioen. De rit richting Sesriem was lang, maar gelukkig was de weg geveegd en dus smooth. Onderweg de zeldzame bergzebra's gezien, die zie je heel weinig hier.
Bij de campsite tenten opgezet en verder gerelaxed. Deze dag was alleen bedoeld als reisdag, niet als bezichtigingsdag. Morgen de Deadvlei in, Dune 45 beklimmen en in de namiddag de Sesriem Canyon bekijken.

  • 29 Oktober 2019 - 01:08

    Peter Milikan:

    Hey Casper, eindelijk je verslag gevonden... ik maar zoeken in mijn mail... staat het gewoon in onze groepsapp..... kennelijk ben ik dus (ondeugend) blond ;-)

    Leuk om te lezen en je maakt inderdaad nog eens wat mee zeg! Vooral de heenreis heb je kennelijk geluk gehad; in ieder geval heel wat meer geluk als de groep na jou.

    Ik ben heel erg benieuwd naar de foto’s van de Sesriem Canyon want die heb je volgens mij nog niet geplaatst, toch? Ik weet hoe de Grand Canyon er uit ziet, maar deze ben ik toch ook heel nieuwsgierig naar.

    Hoe zit het trouwens met het tijdverschil t.o.v. Nederland?

    Komende donderdag spelen we uit bij Xerxes... ik zal de TTApp netjes (punt voor punt) bijhouden en achteraf kun je natuurlijk ook bekijken wat we gedaan hebben. Ik garandeer je één ding... we gaan onze uiterste best doen!

    Heel veel plezier met de rest van je vakantie enne... JUMP!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Sesriem

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 November 2019

Welcome to the jungle

03 November 2019

The game is on

30 Oktober 2019

De duinen in

27 Oktober 2019

Welkom op de maan

25 Oktober 2019

Hit the ground running
Casper

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 18386

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: