Een speciale stad - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Casper - WaarBenJij.nu Een speciale stad - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Casper - WaarBenJij.nu

Een speciale stad

Blijf op de hoogte en volg Casper

02 Juni 2013 | Verenigde Staten, New York

Gisteren was als een kip zonder kop van plek naar plek hollen, vandaag was toch wat gestructureerder. Ik was van plan in Brooklyn te gaan wandelen, terug naar Manhattan via de Brooklyn Bridge en dan rustig aan terug naar het hotel. Toch bij elkaar 12 tot 15 km.

Ik was nog wel zo sportief om de metro te pakken naar Brooklyn. Daar aangekomen vielen 2 dingen op. De gebouwen zijn stukken lager, en de stilte. Ik vond het bijna stil na de drukte van Manhattan.
Even een kort rondgelopen om uiteindelijk op een soort van verhoging te komen met een prachtig uitzicht op de skyline van Manhattan. Mijn mond viel echt open van verbazing. Ik zou steden niet snel als mooi beschrijven, maar dat uitzicht... man, dat was me toch mooi!

Uiteindelijk over de Brooklyn Bridge terug naar Manhattan, en inderdaa: dat is gewoon iets dat je moet doen in New York. Het uitzicht is geweldig. Wel een gevaarlijke brug, de fietsers rijden er erg hard en de voetgangers letten niet op en lopen op het fietspad.

In Manhattan maar even een Starbucks opgezocht voor een verkoelend drankje. Temperaturen vandaag waren nog steeds erg hoog, al begin ik eraan te wennen. In de Starbucks kregen ze het voor elkaar om mijn naam als Kesper te schrijven. Sodeju hé!

In de Starbucks een rustig kunnen kijken waar ik nou was. Kon de straten op mijn kaart niet vinden, maar wist wel dat ik noordelijk aan het lopen was, de goede richting. Uit het raam kijkend (en lopend ook) was duidelijk dat het Chinatown was. Opzich geinig om even te zien, maar spectaculair was het niet.
Hetzelfde geldt trouwens ook voor Little Italy, dat ligt er tegenaan.

Mijn weg gevonden en verder gelopen om uiteindelijk op Broadway aan te komen. Ik begin een vermoeden te krijgen over het stratenpatroon in NY. Volgens mij zijn alle oude straten niet recht, en Broadway is er daar een van. Volgens mij zijn al die straten gemaakt in Nieuw-Amsterdam! Broadway is namelijk een letterlijke vertaling van Brede Weg. Net zoals Wallstreet, daar hadden de Nederlanders namelijk een verdedigingsmuur gebouwd!

De nieuwe straten lopen namelijk kaarsrecht, en ik ben zeker 3 keer Broadway verloren omdat de kruising met een avenue me niet duidelijk was. Een groot dat van Broadway afgelopen, en het grootste gedeelte staat niet vol met theathers en andere film aangelegenheden. Echter vanaf ongeveer de 43th street is het opeens bingo. Enorm druk, en opeens is het allemaal gericht op de theathers. Was ff een rotstuk om te lopen, het stond gewoon vast met voetgangers.

In de avond geprobeerd het Rockefeller op te gaan, kon pas om 21:30. Dat is veel te laat voor foto's. Aangezien ik morgen nog een half dagje heb ga ik om 8 uur met de 1e lift naar boven.
Daarna door naar een museum, en dan zit de tijd er denk ik weer op.

Ik zal niet zeggen dat ik verliefd ben geworden op NY, maar het is wel een speciale stad. Manhattan gaat echt 24 uur per dag door, en dat is voor ons al heel apart om mee te maken. Ik ben er daardoor van overtuigd dat New York een speciaal plekje in mijn hart zal krijgen. Mocht ik er ooit eens terugkomen zal dat met een glimlach op mijn gezicht zijn.

  • 02 Juni 2013 - 18:39

    Wilma:

    Ja New York He. iedereen geeft daarover op. Ik moet er nu toch ook eens heen.
    See you tomorrow !! We kijken er naar uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 November 2019

Welcome to the jungle

03 November 2019

The game is on

30 Oktober 2019

De duinen in

27 Oktober 2019

Welkom op de maan

25 Oktober 2019

Hit the ground running
Casper

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 610
Totaal aantal bezoekers 18395

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: