Smokey and the tourist - Reisverslag uit Calgary, Canada van Casper - WaarBenJij.nu Smokey and the tourist - Reisverslag uit Calgary, Canada van Casper - WaarBenJij.nu

Smokey and the tourist

Blijf op de hoogte en volg Casper

13 September 2017 | Canada, Calgary

De laatste week van de trip stond in teken van de Canadese Rockies. Het blijft zelfs na deze ttijd indrukkend mooi, mits je er wat van kon zien. Vanwege alle bosbranden was er veel rook in de lucht en waren de bergen om je heen soms niet te zien.

De rit van Jasper naar Banff is op die manier een beetje tegenvallend geweest. Er is heel veel te zien op die route, maar het was door de rook nauwelijks te zien. Je weet dat er een gletsjer is op een puntt en je ziet het gewoon niet. Dat is echt balen want het schijnt de mooiste rit in heel Canada te zijn. Ik had een Zweedse dame in de autto voor die ritt: Eve. Ik vroeg minder benzine geld dan de shuttlebus dus dat was een win-win situatie. Die rit met z'n 2'en heeft geholpen, tenminste nog kunnen praten en lachen.

Golden kan ik kort over zijn: daar valt weinig te beleven. Yoho National Park is mooi, maar ook daarvoor geldt dat je wat wilt zien om het echt in je op te kunnen nemen.

Banff was anders. Er was eindelijk regen gevallen en de rook was daarmee ook weg. Het park Banff is mooi. Er is veel te zien en het is best divers. De stad Banff is een drama. Te druk, te toeristisch en je hebt daar niet get gevoel dat je in een park zit. Dan heb ik liever Jasper. Genoeg gezien en gedaan daar, al viel het tegen hoeveel dieren ik zag. Een paar Elk van dichtbij, maar dat was het dan ook. Nog best veel afgelopen, maar dat is beter uit te leggen met foto's.

Wat ook opviel was Lake Louise en Moraine Lake. Twee hoogtepunten van Banff. Ik was om 7:40 bij Moraine Lake, en het was gesloten... Parkeerp!aats vol. Op dat moment gingen de shuttle bussen nog niet, dus in de avond terug gegaan en dan is het inderdaad heel erg rustig.

Nu in Calgary en ben nu alles aan het voorbereiden voor de terugreis. Ik ben moe maar voldaan van deze trip, maar ben er eerlijk gezegd ook wel een beetje klaar mee. Wekenlang bergen gezien en op een bepaald moment vloeit dat in elkaar over en begin je weinig verschil te zien tussen het één en het ander. Dat is natuurlijk zonde en niet de bedoeling.
Canada is een prachtig land, maar de route en dagindeling die ik had was erg intensief. Ik zou nu ik erop kan terugkijken wat dingen aanpassen om mezelf meer tijd te gunnen en ook wat korte afstanden te geven. Errvaring voor de volgende keer, straks huurauto inleveren en vliegtuig in.

  • 13 September 2017 - 19:29

    Henri:

    Welcome home!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 November 2019

Welcome to the jungle

03 November 2019

The game is on

30 Oktober 2019

De duinen in

27 Oktober 2019

Welkom op de maan

25 Oktober 2019

Hit the ground running
Casper

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 634
Totaal aantal bezoekers 18363

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: