Ogen tekort - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Casper - WaarBenJij.nu Ogen tekort - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Casper - WaarBenJij.nu

Ogen tekort

Blijf op de hoogte en volg Casper

30 Augustus 2017 | Canada, Revelstoke

Nadat de dagen in Calgary afgelopen waren werd het tijd om in de auto te springen en richting het westen te gaan. Eerste stop was Kootenay National Park. Een van de nationale parken in de staat Alberta, al loopt er maar 1 snelweg door het park heen. Voordat je Kootenay in kan gaan moet je door Banff National Park heen, en het 1e wat je vraagt bij de ttoerenten informatie is Are there any forest fires I should be aware of?

Het land is kurkdroog op het moment. In Kootenay was het slechts 24 graden en geen wolkje aan de lucht. De afgelopen paar dagen heb ik regelmatig 31 graden voorbij zien komen met een piek van 34. Het is geen wonder dat er bosbranden zijn.

Kootenay is prachtig. Je rijdt door de vallei heen en op elk moment van de dag zie je bergtoppen om je heen. Het is jammer dat ik in mijn eentje geen hikes kan doen. De situatie met beren is te gevaarlijk nu. Hopelijk later op de trip wel de mogelijkheid om bij een groepje aan te sluiten.

In de avond bij Radium Hot Springs in de verwarmde bronnen gedoken. Dit is een plek waar een natuurlijke warm water bron is met een temperatuur van ongeveer 37 graden. Heerlijk voor de spieren om zo te relaxen.

De dag erna was rrichting het noorden, naar Revelstoke om precies te zijn. En daar kwam ik de eerste bosbranden tegen. In Glacier National Park kon je de eerste 15 kilometers vrij weinig zien door de rook. De highway was prima, maar het park zelf bekijken wat minder. Ook Glacierr NP is prachtig. Het is een lawine gebied, maar daar heb ik nu geen last van. Na Glacierr komt Revelstoke NP. Met jawel, een regenwoud! En voor degenen die zich nu achter de oren krabben en zich afvragen wat ik in hemelsnaam gisteravond gesnoven heb, het is een simpele uitleg. En komt regen vanuit het westen, komt aan bij een gebergte, regen kan niet stijgen over de bergen en valt neer. Dat is in Revelstoke. Glacier daarintegen ontvangt nauwelijks regen. Tussen de parken zit hooguit 30 minuten reistijd.

Vanuit Revelstoke stad naar Vernon, maar de eerste stop van de dag was opnieuw in Revelstoke NP. Er is een onderdeel dat Meadows in the Sky heet. Eerst een berg op, auto parkeren en dan sta je een kilometer van de top vandaan. Dat kon ik wel wandelen dacht ik. Na 10 meter 2 borden tegen gekomen dat dit grizzly beer landschap is. Minimale groep grootte van 4. Om vervolgens van de chauffeur naar de top te horen dat er gisteren op het pad nog een grizzly gezien was. Op de top een prachtig uitzicht van de omgeving, gelukkig voor mij zonder grizzlies!

De ritt naar Vernon was mooi. Twee keer een veerboot nodig om zo langs mooie uittkijkpunten te komen. De wegen zijn goed en de snelheden die je mag rijden laag. Tijd zat om te genieten van de ver gezichten en alles om je heen.

Voor nu laat ik het hierbij. Tijd om richting Vamcouver te gaan nu!

  • 30 Augustus 2017 - 22:39

    Wilma:

    Gelezen. Leuk!
    Al met al na een week Canada nog geen beer gezien. Wordt toch tijd, vind je ook niet?

  • 30 Augustus 2017 - 22:46

    Henri:

    Grizzlys willen we zien Cas. Keep searching! Mooie trip zover. Keep it up!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Revelstoke

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 November 2019

Welcome to the jungle

03 November 2019

The game is on

30 Oktober 2019

De duinen in

27 Oktober 2019

Welkom op de maan

25 Oktober 2019

Hit the ground running
Casper

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 18393

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: