Een goed begin is.... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Casper - WaarBenJij.nu Een goed begin is.... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Casper - WaarBenJij.nu

Een goed begin is....

Door: Casper

Blijf op de hoogte en volg Casper

25 Oktober 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het halve werk! En dat dat het geval is zijn we achter gekomen. De vlucht voor ons was gelukkig goed geregeld en de over de vlucht niks te klagen.

Daarna begon het echter. Geen gids te bekennen namelijk. 'This is Africa' zullen we maar zeggen, dus even wachten. Na een half uur zijn we echter gaan zoeken en gaan bellen met Djoser. Uiteindelijk zijn er taxi's geregeld, moesten we zelf een kamer betalen en veel gedoe om het samen te vatten.
De dag erna nog geen gids te bekennen, dus zelf een plan gemaakt, al geeft het gewoon onzekerheid als je niet weet waar je aan toe bent.

In de ochtend was het fantastisch weer en de Tafelberg wolkenvrij. Dat is altijd een mooi begin van de trip en geeft mooie vergezichten en een blik op de stad onder je voeten.
Via de hop on/hop off bus terug naar het Waterfront. Via die route langs de mooiste plekjes van Kaapstad gekomen en nog even op strand geluierd. Vanaf dat strand ook gezien hoe het kan spoken op die Tafelberg, donkere wolken, wind en vermoedelijk regen.

In het Waterfront voornamelijk rondgelopen en geluncht. Dat is het toeristische havengebied van Kaapstad en kan je vertellen dat er genoeg te zien was.

Bij terugkomst hotel was de gids gesignaleerd, maar verder niks bekend. In de avond gegeten en voorbereid op het vertrek van 08:00.

Om 08:05 de dag erna kregen we van de gids een preek dat 08:00 inhoudt dat we dan in de truck moeten zitten ipv tassen inladen. Robbeneiland hebben we niet bezocht, blijkbaar bezoekt Robbeneiland ons.

In het begin had ik het over de vlucht die goed was, de Djoser groep voor ons had niet eens dat geluk. Daar was een vlucht gecancelled, op 4 man na is iedereen omgeboekt via Dusseldorf. De overige 4 kwamen vier dagen later aan en de bagage nog eens zeven dagen daarna. Ik weet niet wat ze aan het doen zijn bij Djoser, maar blijkbaar lopen ze te Kloten. En dat was een bewuste hoofdletter.

Op de eerste reisdag met de truck wat toeristische dingen gedaan. In deze regio is dat Kaap de Goede Hoop bezoeken en de pinguins van Boulder Beach tot in den treure op de foto zetten.

Op de camping eindelijk toegekomen aan het papierwerk en het gebruikelijke praatje van de gids. Ik geloof dat de gevaren van Zuid Afrika wel een beetje zijn doorgedrongen tot de mensen hier.
Er is zeer weinig wifi hier, dus als ik al antwoord is het sporadisch