Tijd tekort - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Casper - WaarBenJij.nu Tijd tekort - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Casper - WaarBenJij.nu

Tijd tekort

Blijf op de hoogte en volg Casper

07 September 2017 | Canada, Jasper Park Lodge

De dagen vliegen voorbij en ik ben van s'ochtends vroeg tot s'avonds actief. Ik ben vrij vermoeid door de dagen en een blog schrijven zit er vaak niet in.

Na Vancouver werd het tijd om naar het noorden te gaan. Het verkeer in Vancouver was vreselijk en ook de Sea to Sky highway was druk. Het is ondanks de drukte wel een prachtige route. Veel mooie uitzichten en richting bergtoppen aankijken waar nog sneeuw op lag. Whistler is de omgeving waar de meeste bussen stoppen. Het is een wintersport omgeving, alleen in de zomer gaat dat wat lastig... Vooral uitkijken over de omgeving en ontspannen. De rit ging verder naar Ashcroft door kleine dorpjes en een semi woestijn omgeving. Het dorpje valt niks over te vertellen, vrij veel was gesloten ivm Labour Day. Ben ik de enige die daar de ironie van inziet?

Na Ashcroft was het weer een lange dag. Eerst door Wells Gray Provincial Park heen. Wells Gray is vooral bekend vanwege de watervallen, en die waren prachtig. Later in de middag nog zalmen gezien die stroomopwaarts gingen en daarbij sprongen. Gaaf om eens in het echt te zien. Geluk gehad dat er geen beren klaarstonden in het water, anders was dat linke soep geworden.

Daarna was er een verassing. Ik wist dat de dorpjes in Canada klein konden zijn, maar dit sloeg alles. Ik schat dat er nog geen 50 inwoners waren in het hele dorp, en dat is met een beetje smokkelen en naar boven afronden. De Inn waar ik bleef had een simpele menukaart, burger of kipburger. En dan bedoel ik ook alleen de burger. Geen enkel ander iets erbij, geen sla of friet oid. Voor de eerste avond maar gedaan, de dag erna ergens anders wat gehaald.

Over de dag erna gesproken. Die was rustig en niet echt het vermelden waard. Vooral voorbereiden op Jasper.

De rit naar Jasper was mooi, maar het dorpje Jasper stelt weinig voor. De omgeving compenseert genoeg. Ik zit in een hostel ipv hotel en door het hele gebouw hangen borden waarop geschreven kan worden. Kon op die manier aansluiten bij 2 anderen voor een hike rondom Maligne Lake. Ik heb 2 Bears Bells gekocht en kan nu relatief veilig hiken. Een moose die heerlijk aan het badderen was bleek het hoogtepunt vd dag te zijn. Ik denk dat we een beer gemist hebben op de terugweg. Een complete file waar mensen uit de auto sprongen om een foto te nemen. We waren te laat om wat te zien. In de avond in de Hot Springs rondgedobberd. Na 10km lopen in de ochtend was ik gesloopt en gunde ik de knieën wat rust.

Vandaag een wat kortere hike gedaan, in Yoho en Banff nog mogelijkheden zat. Op de terugweg opnieuw een file, en jawel een beer die lag te snurken in de schaduw. Zeer lastig te zien helaas en best ver weg. Maargoed, die kan ik ook weer van het lijstje afvinken. Later in de middag ook nog wat Elk gezien die in een meerr lagen af te koelen. Vrij dichtbij kunnen komen voor wat foto's.

Morgen de Ice Field Park highway, wat misschien wel het mooiste stukje weg in Canada is. Iemand uit hostel rijdt mee en heeft aangeboden de benzine te betalen. Er gaat een bus die 100 dollar is, dus de 30 dollar die de auto verbruikt is een koopje.

So far so good in de Canadian Rockies al erger ik me kapot aan de Nederlandse toeristen hier. Ongeinformeerd, zonder respect voor de omgeving en duwen om de beste foto te kunnen krijgen. Ik blijf als ik ze hoor Engels praten en negeer ze. Zit er ook gewoon niet op te wachten om in een Nederlands kliekje te komen. Volgende stop is Golden en Banff en die plekken zijn wat grotee, simpeler om ze te vermijden dus.

  • 08 September 2017 - 10:45

    Henri:

    hoi Cas
    Leuk om te lezen. Laat die Nederlanders maar lopen idd, die hebben we genoeg hier. Fijn dat je het mooi vind en dat het goed gaat. Enjoy! Gr Har

  • 10 September 2017 - 19:19

    Wilma:

    Hey Cas, verslag is van 7 september. Sinds die tijd niets meer gehoord, via de app. Laat even wat van je horen aub. Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Jasper Park Lodge

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 November 2019

Welcome to the jungle

03 November 2019

The game is on

30 Oktober 2019

De duinen in

27 Oktober 2019

Welkom op de maan

25 Oktober 2019

Hit the ground running
Casper

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 18388

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: